Tallinnan reissu!

Myö (Juuli ja Kiia) oltiin 4 päivää Tallinnassa. Siellä oli hieman lämpimämpää kuin Suomessa niinä päivinä. Tähän postaukseen siis kirjoittelemme hieman matkastamme ja laitamme kuvia matkaltamme.

Laivamme lähti Helsingin satamasta kello 16.30 kohti Tallinnaa. Laivalla me vain kiertelimme, söimme, pelasimme korttia ja otimme hieman kuvia. Laiva matka kesti 2 tuntia. Matkustimme Tallink:in laivalla nimeltä Megastar.

Satamasta suuntasimme suoraan kylpylä hotellillemme nimeltä Pirita Spa. Hotelli muistutti muodoiltaan laivaa. Heitimme tavarat hotellille ja lähdimme läheiseen kauppaan ostamaan iltapalaa. Kun olimme käyneet kaupassa lähdimme hotellin takapihalle katselemaan paikkoja, ottelimme parikuvaa ja suuntasimme sitten vain hotellihuoneelle syömään iltapalaa ja nukkumaan.

Aamulla heräsimme ja teimme normaalit aamutoimemme ja lähdimme aamupalalle hotellin ylinpään kerrokseen. Aamupala oli monipuolinen ja oli paljon ruokia mistä valita. Me söimme puuroa, riisipirakoita, hedelmiä ja kuivattuja hedelmiä. Aamupalan jälkee lähdimme katsomaa Juulin veljen sählypelejä. Pelien jälkeen kävimme hotellilla uimassa, ja sen jälkeen lähdimme kävelemään ravintolaan, noin 2 kilometrin päähän hotellista. Tilasimme sieltä kanapastaa ja linssikeittoa. Sieltäsitten palasimme kaupan kautta hotellille lepäilemään.

Seuraavana päivänä kävimme aamupalalla, ja lähdimme taas katsomaan sählypelejä. Pelien jälkeen lähdimme katselemaan vanhaakaupunkia. Vanhassakaupungissa me vain kiertelimme, ottelimme kuvia ja kävimme mäkkärissä syömässä. Illemmalla kävimme vielä katsomassa sählypelien jatkopelejä joista Juulin veljen joukkue eteni seuraavana aamupäivänä pelattavaan finaaliin.

Viimeisenä aamunamme Tallinnasa kävimme aamupallalla niin kuin muinakin aamuinamme. Aamupalan jälkeen pakkasimme tavarat, ja veimme ne autoon. Sitten suuntasimme katsomaan sählyturnauksen finaalia. Juulin veljen joukkue voitti sen. Pelin jälkeen kävimme syömässä ravintolassa nimeltä Hotokas. Tilasimme sieltä juustoisia nachoja (ikävä kyllä unohdimme ottaa kuvia). Annokseen kuului Nachoja joiden päällä oli sulatettua juustoa, sekä salsaa ja guacamolea. Se oli erittäin herkullista. Laivamme lähti kello 16.30 kohti Helsinkiä, tällä kertaa matkustimme Tallink:in laivalla nimeltä Star. Laiva matka kesti taas 2 tuntia. Laivalla me vain kiertelimme ja ostelimme tuliaisia. Laivan saavuttua Helsinkiin lähdimme ajelemaan kotia kohti.